Бъдещето на пазаруването

Бъдещето на пазаруването

Ако трябваше да прогнозираме как търговията на дребно ще се промени през следващото десетилетие, как биха изглеждали тези промени?

Вярваме, че бъдещето на пазаруването ще се измени драстично през следващите 12 месеца. В тази статия ще обсъдим нашите идеи по темата.

2020 беше предизвикателна година, но дали преди това изобщо сме могли да прогнозираме как безпрецедентните промени ще повлияят на начина, по който пазаруваме? Ритейл секторът трябваше да се адаптира, за да оцелее. Какво обаче предстои в бъдеще?

С вече достъпните нови технологии или с тези, които се разработват в момента, ще се промени ли пазаруването завинаги?

Смятаме, че ще се. Без съмнение, вече сме достигнали до момент, в който всички бизнеси трябва да се приспособят към напредъка на новите технологии. Затова изживяването на клиентите ще бъде ключов фактор за успеха. Какво обаче значи това?

Вярваме, че ще има по-малки магазини, но с повече технологии в тях. Пример за това е възможността за достъп до огромни онлайн складове и умни огледала, които ти позволяват да пробваш дрехи виртуално преди да ги купиш. Ще наблюдаваме и как по-малките бизнеси предлагат по-персонализирани услуги на посетителите си чрез дигитални съобщения и все по-активно интегриране на мобилните телефони.

Въпреки че изглежда малко като Blade Runner (бел. ред. – научнофантастичен филм), тази технология вече е достъпна и предвид настоящата криза може много да повлияе на бъдещето на пазаруването на дребно.

Ще се развият ли дори още повече, за да станат „норма“ при пазаруването?

В скорошна статия на Forbes Мелиса Гонзалес, основател на Lion’esque Group и създател на стратегии за pop-up търговия, коментира, че пазаруването ще се превърне по-скоро в събитие, отколкото в дейност, която трябва задължително да извършим. Тя предвижда, че бизнесите все още ще се нуждаят от физическо присъствие, но не в същия мащаб, който виждаме в момента. Те ще използват пространството си по-рационално и ще обръщат повече внимание на изживяването, което продуктите им носят на клиентите. 

Според нея дропшипингът ще стане предпочитана търговска концепция, при която на склад се поддържат малки количества от дадена стока, а клиентът може да разглежда и поръчва по-големи обеми онлайн. Това може да включва инсталиране на тъчскрийн монитори в магазините, виртуална реалност, интегриране на смартфони и съоръжения за по-бързо плащане.

В началото на 2020 г. Deloitte обясни склонността на потребителите да търсят по-емоционално шопинг изживяване, като посъветва: „Клиентите очакват уникални изживявания както в магазините, така и онлайн. Без значение дали това ще е чрез пазари с подбрани търговци, свързани пространства или дигитални решения, те искат да имат емоционална връзка при пазаруване“.

Директните продажби също са във възход, като брандовете не се нуждаят от трети страни като търговци на дребно или на едро. Ползата от този подход означава, че марките имат контрол върху продуктите си, върху начина, по който се дистрибутират, и върху цените им.

По-малките брандове, които разчитат на по-големи магазини и търговци, за да позиционират стоките си на пазара, може да срещнат трудности в близко бъдеще. Директните продажби ще им позволят да инвестират в подобряване на отношението към клиентите още в началния етап, така че да се отговори на техните очаквания. Този метод би донесъл дивиденти в дългосрочен план особено ако цялостното изживяване е персонализирано спрямо нуждите на потребителя. Именно затова можем да наблюдаваме разгръщане на идеята за pop-up магазини – както физически, така и дигитални.

Смятаме ли, че новото шопинг изживяване ще бъде отражение на сценариите за бъдещето?

Ако се има предвид, че ще е подобно на Altered Carbon (бел. ред. – американски сериал), където рекламни холограми достигат хоризонта, по-скоро не. Технологията вече е тук, но в по-малък мащаб.

Ще стане ли пазаруването по-персонализирано изживяване за отделните хора?

Да, вярваме, че ще стане. Това може да се случи заради стремежа на магазините да стават по-малки и по-компактни, но да предлагат интерактивно изживяване.

Смятаме също, че бъдещето на пазаруването на дребно е по-скоро то да се превърне в социално събитие. Търговските центрове заедно с магазините могат да бъдат чудесно развлечение. Звучи вълнуващо, нали? Имате достъп до магазини, кафенета, места за обяд и вечеря – всичко в една сграда. Това е разумно бизнес решение, тъй като клиентите се задържат на едно място.

Независимо какво е бъдещето на пазаруването, със сигурност ще се направят огромни стъпки напред в дигиталното пространство. Дигитални плащания, персонализация чрез завладяващи шопинг изживявания, маркетинг, базиран на локацията, и реклама към мобилни устройства – всичко това ще формира новото пазаруване на бъдещето.

Дали Европа се нуждае от преход към безкешово общество и плащания точно сега? Научете повече в този блог.

За контакт
Безплатен номер

Търсене